HomeWywiadyKlienci swój rozum mają i wybiorą najlepszą ofertę dla siebie – WYWIAD

Klienci swój rozum mają i wybiorą najlepszą ofertę dla siebie – WYWIAD

Zmiana firmy administrującej siecią internetową i TVK mogła odbić się nieco na jakości usług, które oferujemy naszym Klientom. Chcemy jednak zapewnić, że zmiany które systematycznie wprowadzamy będą coraz bardziej widoczne i przyczynią się do poprawy wizerunku operatora jakim jest PSM. Wbrew opiniom, nie jest nam obojętne jak jesteśmy oceniani przez Klientów. O sprawach związanych z konkurencją na puławskim rynku operatorów internetowych rozmawiamy z Katarzyną Chabros zastępcą Prezesa Puławskiej Spółdzielni Mieszkaniowej.

Paweł Nowosadzki: – Sporo się złego działo ostatnimi czasy jeśli chodzi o obsługę klientów, którzy korzystają z dostępu do Internetu i telewizji kablowej w Puławskiej Spółdzielni Mieszkaniowej ? Media społecznościowe aż huczą od uwag kierowanych do Puławskiej Spółdzielni Mieszkaniowej zwłaszcza tych, które dotyczą przerw w możliwości korzystania z sieci.

Katarzyna Chabros: -To nie do końca prawda! Jednak zmiana firmy administrującej siecią internetową i TVK mogła odbić się nieco na jakości usług, które oferujemy naszym Klientom. Chcemy jednak zapewnić naszych abonentów, że zmiany które systematycznie wprowadzamy będą coraz bardziej widoczne co przyczyni się do poprawy wizerunku operatora jakim jest PSM. Wbrew opiniom, nie jest nam obojętne jak jesteśmy oceniani przez Klientów. Wciąż trwają prace modernizacyjne aby awarii było coraz mniej a sieć była bardziej przyjazna dla użytkowników.

PN: – Co się zmieni ?

KCH: – Przede wszystkim zmieniamy się pod względem obsługi Klienta, już w tej chwili działa wirtualne Biuro Obsługi Klienta. Za pośrednictwem mediów społecznościowych FB można zgłaszać awarie i niedogodności związane z funkcjonowaniem Internetu i TVK w sieci PSM. Działa także telefon, który podczas dyżuru ma zawsze przy sobie technik. Wszelkie zgłoszenia usterek są sprawdzane i jeśli to możliwe usuwane na bieżąco. Mamy świadomość, że nie żyjemy w próżni i że o Klienta musimy dbać. Dokładamy wszelkich starań by monitorować na bieżąco to co się z siecią dzieje. Na pewno postaramy się zmienić i poprawić czas oczekiwania na usuwanie poważnych awarii, choć zgodnie z umowami zawieranymi z Klientami mamy na to 36 h. Staramy się jednak by jeśli jest to możliwe usuwać usterki “od ręki”. Ważne jest także to, że wciąż trwają prace modernizacyjne sieci, więc nie jesteśmy gorsi od konkurencji. Cały czas tych budynków z nowymi instalacjami będzie przybywało. Mamy świadomość, że to proces długotrwały i kosztowny, który staramy się prowadzić w sposób racjonalny. Czasami jakieś zaszłości z lat ubiegłych zwłaszcza w sferze technicznej powodują awarie i skargi użytkowników i to jest chyba główna przyczyna tej krytyki, która na nas spada.

PN: – Nie używa Pani nazwy Pulnet, która na stałe zadomowiła się w świadomości puławian i jest kojarzona z siecią Puławskiej Spółdzielni Mieszkaniowej. Ostatnio na rynku pojawiła się usługa o nazwie Pulnet 2.0. Czy Klienci Puławskiej Spółdzielni Mieszkaniowej mają prawo być zdezorientowani ?

KCH: – Od stycznia bieżącego roku nie używamy loga i nazwy Pulnet. Firma „Kablomedia” Spółka z o.o., która od powstania naszej sieci internetowej nią administrowała złożyła w marcu 2017 do Urzędu Patentowego RP wniosek o ochronę tego znaku nie informując o tym PSM. Zastrzeżenie nazwy nie jest niczym nadzwyczajnym, ale działanie tej Spółki polegające na domaganiu się prawa ochronnego do znaku tożsamego z nazwą używaną dotychczas przez jej kontrahenta jakim było PSM nie licują z dobrymi obyczajami , a nawet budzą zażenowanie i niesmak. Obecnie marka Pulnet współpracuje z innym operatorem telekomunikacyjnym przy zmodyfikowanej nazwie o cyfry 2.0.
Postępowanie firmy „Kablomedia” nauczyło nas na pewno jednego, że należy mieć ograniczone zaufanie do podmiotów z którymi współpracujemy. Przy tej okazji chcę otwarcie i wyraźnie poinformować Abonentów, że Puławska Spółdzielnia Mieszkaniowa nie bierze odpowiedzialności za jakość oferowanej usługi pod tą nazwą i za skutki ewentualnego wprowadzenia w błąd Klientów, którzy podpisując umowę na świadczenie usług o nazwie Pulnet będą kojarzyli je z Puławską Spółdzielnią Mieszkaniową. Z drugiej zaś strony nazwa ta niestety nad czym ubolewamy była synonimem awaryjności i tzw. internetowego hejtu częstych narzekań oraz reklamacji Klientów. Nasza sieć będzie po prostu siecią Puławskiej Spółdzielni Mieszkaniowej i jak by do tego nie podchodzić to będzie wciąż własność PSM.

PN: – Rynek jest konkurencyjny czy będziecie Państwo w jakiś sposób zabiegali o tych zawiedzionych, którzy są skłonni przenieść się do konkurencji ?

KCH: – Zacznijmy od tego, że parametry świadczonych przez nas usług nie są parametrami, które są gorsze od konkurencji śmiem twierdzić, że Internet z PSM jest w wielu przypadkach dużo lepszy i stabilniejszy niż konkurencyjny. My mamy jednak jeden problem, nas jest łatwo skarcić do nas jest prosto dotrzeć i oskarżyć. W innych firmach zanim Klient przebrnie przez wirtualne biura obsługi niejednokrotnie rezygnuje z walki a u nas skrytykować można wszędzie w administracji w zarządzie w firmie, która administruje siecią. Będziemy zmieniać się i technologicznie, i marketingowo aby sprostać rosnącym oczekiwaniom naszych Klientów.

PN: – Gdyby Pani miała możliwość zachęcenia do skorzystania z usług dostępu do Internetu z PSM, Klientów, którzy jeszcze poszukują i się wahają

KCH: -Powiem krótko, Klienci swój rozum mają i wybiorą dla siebie najlepszą ofertę na rynku. Chcę jednak jeszcze raz podkreślić, że pracujemy nad tym mocno by to właśnie usługi telekomunikacyjne świadczone przez PSM były produktami pierwszego wyboru i mam nadzieję, że pomimo oddechu konkurencji będziemy dla puławian tym operatorem, z którym tam gdzie jest to oczywiście technicznie możliwe będą chcieli współpracować.

PN: Dziękuję za rozmowę…

Udostępnij na:
Oceń ten artykuł

Nie rodowity puławianin ale w Puławach od 44 lat ukończone studia na Wydziale Ekonomicznym UMCS – Zarządzanie i Marketing, oraz na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego, żonaty dwoje dzieci. Portal LPU24.pl, LPUradio.pl i LPUTV.pl to wciąż hobby i sposób na realizacje pasji.

Brak komentarzy

Napisz komentarz